Цінова політика управління витратами в сфері послуг: економічний аспект
Кулик А. М., Бриндзя З. Ф.
Галузь знань: Соціальні та поведінкові науки
Форма публікації: Друкована
Рік публікації: 2020
Назва видання: Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки", №1
DOI-адреса: doi.org/10.25313/2520-2294-2020-1-5632
URL публікації: https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://www.inter-nauka.com/uploads/public/15814157308770.pdf
Анотація
Мета дослідження полягає у визначенні найвпливовіших факторів на управління діяльністю суб’єктів малого бізнесу та формуванні системи управління витратами, що дозволить розвиватись у стратегічнійперспективі й забезпечить стабільний прибуток.
Проведене дослідження доводить, що ефективно сформована цінова політика та економічно обґрунтована оптимізація витрат як її результат дозволить підприємствам сфери послуг результативно працювати в
конкурентному середовищі та забезпечувати стратегічний розвиток в перспективі. Запропоновано етапи проведення цінової політики на підприємствах з урахуванням впливу зовнішніх факторів - купівельної
спроможності, цін конкурентів, що надають ідентичні послуги тощо, а
також внутрішніх факторів, які визначаються витратами та рентабельністю.
Авторами розроблена модель системи управління витратами підприємств сфери послуг, яка відображає зв’язки між елементами
суб’єкта господарювання. Врахування цих зв’язків спрямоване на отримання стабільного прибутку. Акцентовано увагу на зменшені активів та збільшені зобов’язань, які відображають величину витрат, для
встановлення цін на послуги підприємства, що уможливлює акумулювання прихованих економічних резервів. Проведено анкетне опитування респондентів одного рівня керівної
ланки (тобто директорів підприємств сфери послуг) й ідентифіковано фактори, що мають найбільший вплив на управління витратами і розвиток підприємства в цілому та які відіграють визначальну роль при формуванні
стратегії розвитку у довгостроковій перспективі. При цьому, основним зовнішнім аспектом стимулювання розвитку підприємств сфери послуг залишається держава, яка повинна впроваджувати державні програми
підтримки та розвитку підприємств сфери послуг. Внутрішнім фактором впливу запропоновано вважати ціну, яка встановлюється менеджерами підприємства для надання споживчих послуг клієнтам.
Результати проведеного досліджування показали, що потрібно оптимізувати витрати не тільки зменшенням їх значення, але і
коригуванням значення показника ціни, що дозволить отримувати стабільні прибутки у довгостроковій перспективі.
Додаткова інформація
цінова політика, управління витратами, методи управління, модель системи управління |
Файл
Цінова політика управління витратами в сфері послуг економічний аспект.pdf |